Hè Covid-19, u virus, ligatu à u vaping? I scientisti anu pensatu cusì, ma avà ci hè una evidenza chjara chì i dui ùn sò micca correlati. Un studiu realizatu da Mayo Clinic hà dimustratu chìE-cigarettes "ùn pare micca aumentà a suscettibilità à l'infezione SARS-CoV-2".I sforzi chì provanu à ligà da l'Organizazione Mondiale di a Salute sò stati licenziati, in ogni modu, i vapers ponu ancu avè preoccupazioni per a correlazione. Siccomu a pandemia di COVID-19 cuntinueghja à avè un impattu in a nostra vita, hè essenziale per spiegà bè u putenzialerelazione trà vaping è virus.
Prima parte - Vaping hè male per a vostra salute?
Vaping, cum'è una alternativa cumuna à u fumu, hè ricunnisciutu com'è un aiutu efficace per aiutà i fumatori à alluntanassi da u tabacco tradiziunale. Tuttavia, vaping ùn hè micca totalmente senza risicu, pò ancu avè parechjeeffetti negativi nantu à a salute di l'utilizatori, in particulare per l'adulescenti. In tuttu, vaping hè per i fumatori esistenti. Se ùn erate micca un fumatore, ùn avete micca principiatu à aduprà e-cigarette. Eccu alcuni sintomi cumuni di vaping:
Problemi respiratorii: Vaping pò irritate i pulmoni è e vie aeree, purtendu à tosse, sibilanti è mancanza di respirazione. In certi casi, vaping pò causà prublemi respiratorii più serii, cum'è a pneumonia è a malatia pulmonaria.
Problemi di cori: Vaping pò aumentà u risicu di l'attaccu di cori, l'ictus, è altri prublemi di cori.
Salute di u cervellu: Vaping pò dannà u cervellu, in particulare in i ghjovani. Questu pò purtà à prublemi cù a memoria, l'apprendimentu è l'attenzione.
Altri prublemi di salute: Vaping hè stata ancu ligata à una quantità di altri prublemi di salute, cumprese a bocca secca, a gola agria, etc.
Inoltre, assai e-cigarettes oghje cuntenenu nicotina, chì hè una sustanza addictive rinumata. Prima di principià à vaping, duvete esse cuscenti di i risichi di a nicotina. È pudetesceglite 0% nicotina vapese avete preoccupazioni. In generale,Vaping ùn hè micca bonu per a vostra salute, ma almenu face menu male ch'è fumà.
Seconda parte - Chì puderianu esse l'effetti di a salute di Covid-19?
UCovid-19 pandemiahà avutu un impattu significativu in u mondu, è l'effetti di u virus per a salute sò sempre studiati. In più di i sintomi immediati di COVID-19, cum'è a febbre, a tosse, a mancanza di respiru è a fatigue, u virus hè ancu ligatu à una quantità di prublemi di salute à longu andà, cumprese:
Longu COVID: Long COVID hè una cundizione chì pò accade in e persone chì anu avutu COVID-19 è si sò recuperati. I sintomi di Long COVID ponu durà settimane o mesi, è ponu include fatica, mancanza di respirazione, dolore di pettu, nebbia cerebrale è altri prublemi.
Problemi di cori: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di prublemi di cori, cum'è l'attaccu di cori, l'ictus è l'insufficienza cardiaca.
Problemi di pulmoni: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di prublemi pulmonari, cum'è a pneumonia, a malatia pulmonaria obstructiva cronica (COPD) è a fibrosi pulmonaria.
I prublemi di u cervellu: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di prublemi cerebrali, cum'è l'ictus, a demenza è a malatia di Parkinson.
Problemi renali: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di prublemi renali, cum'è a ferita renale aguda è a malatia renale cronica.
Malatie reumatiche: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di sviluppà e malatie reumatiche, cum'è l'artrite reumatoide è u lupus.
Problemi di salute mentale: COVID-19 hè stata ligata à un risicu aumentatu di sviluppà prublemi di salute mentale, cum'è l'ansietà, a depressione è u disordine di stress post-traumaticu (PTSD).
L'effetti di a salute à longu andà di COVID-19 sò sempre studiati, è hè pussibule chì più prublemi di salute seranu ligati à u virus in u futuru. Sì avete avutu COVID-19, hè impurtante per vede u vostru duttore regularmente per vigilà a vostra salute è per piglià trattamentu per qualsiasi prublemi di salute à longu andà chì pudete sviluppà.
Terza parte - Scopre u Link: Vaping è Covid-19
Mentre a ricerca hè in corso, l'evidenza emergente suggerisce chì l'individui chì vape ponu esseun risicu più altu di sperimentà sintomi severi di COVID-19, cum'è a frebba, a tosse, a mancanza di respira è a fatigue. Vaping pò potenzalmentu debilitatu i pulmoni è cumprumette u sistema immune, facendu più difficiule per u corpu di luttà contra l'infezioni. Inoltre, u vaping pò aumentà a quantità di mucus in i pulmoni, chì ponu facilità a diffusione di u virus.
Un rumore hà dichjaratu una volta chì l'usu di e-cigarettes causa Covid-19, è chjaramente ùn ci hè micca evidenza per pruvà a dichjarazione.
Q&A - Cunsiglii Covid-19 per Vapers
Q1 - Possu avè Covid-19 da sparte un vape?
A1 - Iè. Covid-19 hè una malatia altamente contagiosa, è pudete ancu infettà semplicemente passendu da quelli chì testanu pusitivi. Sparte un vape significa chì sparterai a stessa bocca intantu, chì pò cuntene saliva è altre secrezioni respiratorii chì ponu cuntene u virus COVID-19. Se qualchissia chì hè infettatu da COVID-19 usa u vape prima di voi, pudete inalà u virus quandu l'utilizate.
Q2 - Vaping pruvucarà una prova positiva per Covid-19?
A2 - No, vaping ùn pruvucarà micca una prova positiva per Covid-19. I testi di Covid-19 cercanu a presenza di u materiale geneticu di u virus, chjamatu RNA, in una mostra di a vostra saliva o tampone nasale. Vaping ùn cuntene micca l'RNA di u virus, cusì ùn pruvucarà micca una prova positiva.
Tuttavia, vaping pò rende più difficiule di ottene un risultatu di prova precisu. Questu hè chì u vaping pò irritate e vostre vie aeree è rende più prubabile di pruduce mucus, chì pò interferiscenu cù a prova. Sè vo site vaping, hè impurtante piantà di vaping per almenu 30 minuti prima di ottene una prova Covid-19.
Q3 - Puderaghju vape mentre sopportu sintomi di Covid-19?
A3 - Ùn cunsigliatu. Vaping pò irritate e vostre vie aeree è peghju i vostri sintomi. Duvete piantà di vaping mentre riceve assistenza medica.
Q4 - Puderaghju vape dopu à ricuperà da Covid-19?
A4 - Dipende. Vaping pò causà parechji sintomi scomodi cum'è a bocca secca è a gola acida, chì ponu esse aggravati se ùn avete micca recuperatu cumplettamente da Covid-19. Ma sè ùn avete micca i sintomi di Covid-19, pudete pruvà à restaurà a vostra rutina di ogni ghjornu normale. I cravings di nicotina pò esse assai difficiuli di tollerà, è pudete usà da una manera più faciule è menu dolorosa.
Tempu di post: 14-ghjugnu-2023